Bez dwóch zdań tegoroczny All-Star Game NBA, który odbył się w Los Angeles, stał się kierunkiem, który obrali nie tylko fani koszykówki, ale przede wszystkim kicksów. All-Star Game stanie się najpewniej kolejnym ważnym punktem na butowej mapie świata – podobnie jak SneakerCon, ASG może być tym ważnym miejscem, które sneakergłowy będą odwiedzały ze względu na nowe premiery.

A co było? Miasto Aniołów zamieniło się w ogromny plac zabaw marketerów i marek, który pushowały swoje produkty na skalę nie do opisania. Podczas każdego Weekendu Gwiazd NBA, największe organizacje starają się zaplanować duże premiery, ale w tym roku, niezależnie od siebie, zbudowano niebo. Według tego co relacjonują osoby będące w Los Angeles, niezapowiedziana premiera Undefeated x Nike Kobe 1 Protro była jedną z najgłośniej komentowanych. Do tego w L.A. wykryto duże zainteresowanie Bape x adidas Dame 4. I co ciekawe, jeśli ktoś chciał którekolwiek z tych butów, można było je dorwać nie tylko w L.A. ale aby kupić za cenę detaliczną, największa szansa była właśnie na zachodnim wybrzeżu USA.

No ale buty to jedno, ale to co działo się dookoła było przerażająco wspaniałe. Nike zbudowało scenę dla Makers of The Game, serii w której udział wziął m.in. Kobe Bryant, ale także Kendrick Lamar i wielu innych. adidas stworzył 747 Warehouse Street, gdzie celebrowano kulturę i sport. adidas przywiózł też do L.A. swoje największe gwiazdy – pojawił się Pharrell Williams i Kanye West. Pharrell zagrał koncert z N.E.R.D.). A co w środku oprócz tego? Olbrzymie brandingi i najnowsze produkty Y-3, Originals, Hardel Vol. 2, EQT, Parley.

Coś innego, co spersonalizowanego?  Była strefa custom, zarówno Nike ze swoim Makers HQ jak i adidas i Brooklyn Creators Farm oraz Jordan Brand i Studio 23, pozwalały fanom na stworzenie swoich własnych konceptów praktycznie z popiołów.

Handel detaliczny również nie narzekał

Sklep BAIT otworzył pop-up shop w okolicach Staple Center, wystąpił tam YG, a także pojawiła się ikona koszykówki i Reeboka Allen Iverson. Miejsce, które stworzył BAIT to także scena dla kolaboracji takiej jak inspirowane Bruce’m Lee Kamikaze 2 oraz nowe wcielenia debiutanckiego buta Iversona – Question Mid.

Nie zapominajmy o Kith, sklepie potężnego i prężnego Ronnie Fiega. Ten poszedł na łatwiznę, wziął do współpracy LeBrona Jamesa, najlepszego obecnie koszykarza na świecie i … dał mu buty. Wystarczyło. LeBron był ważnym gościem podczas otwarcia sklepu Kith w Los Angeles.

Sumując Los Angeles i All-Star Game

Teraz nie chodzi już o same buty. Nigdy nie chodziło. Chodzi o przeżycia, to czego dostarcza się nam dodatkowo, historii, stworzenia otoczki. All-Star Game NBA to doskonałe do tego miejsce, miejsce, w którym zbiera się core sneakersceny i core kultury ulicznej. Mamy muzykę i koszykówkę, dwa elementy które tworzą ten cały świat i są dla niego niewiarygodnie ważne.

Czas myśleć o NBA All-Star Game 2019. Problem tylko w tym, że Los Angeles to miejsce, do którego chce pojechać cały ogrom osób, łącząc je z ASG mamy jackpot, a destynacją 2019 będzie Charlotte.