Sąd powszechny Unii Europejskiej mieszczący się w Luksemburgu zablokował próbę stworzenia dwupaskowej marki butów przez jakąś belgijską firmę. Sąd orzekł na korzyść adidasa, co jednocześnie oznacza także, że wszyscy, którzy będą chcieli stworzyć buty z dwoma paskami, będą odrazu skazani na porażkę.

Orzeczenie sądu brzmi: firma zyskałaby niesprawiedliwą przewagę dzięki rozpoznawalności logotypu wypracowanej wcześniej przez adidas.

Firmą, która złożyła prośbę o zarejestrowanie logotypu jest Shoe Branding Europe. Pierwsze próby rozpoczęły się już w 2009 roku, następnie w 2011. Oryginalne aplikacje zostały odrzucone przez European Union Intellectual Property Office w 2015 i 2016 roku.

Ale podobno to nie cała walka pomiędzy adidasem i Shoe Branding Europe. Ta druga firma twierdzi, że adidas i logotyp firmy zbudowany z trzech pasków, nie jest poprawnie zarejestrowanym znakiem towarowym. Ten pozew znajduje się w sądzie od 2014 roku. Podobno druga instancja EUIPO stwierdziła, że należy usunąć logo adidasa z zarejestrowanych znaków towarowych w Unii Europejskiej. adidas oczywiście odwołał się od tej decyzji, a przesłuchanie w tej sprawie ma mieć miejsce w późniejszych miesiącach tego roku.