Polski artysta, Filip Pągowski, który stworzył słynne serce Comme des Garcons (CDG Play), teraz współpracuje przy olbrzymim, komercyjnym projekcie dla Nike i NBA.

Pągowski stworzył koszulki w kolaboracji Nike x NBA, na których pokazuje różne wcielenia logotypów wszystkich drużyn NBA. Zamysł jest bardzo prosty, na białych koszulkach pojawia się wzór Pągowskiego odnoszący się do logotypu klubu. Inspiracją są cechy charakterystyczne miasta, maskotka, nazwa.

Idea, która stała za tym projektem była bardzo prosta. Chodziło o to, aby nie dublować oficjalnych logotypów, a raczej zaprezentować coś portretującego zespół lub miejsce, z którego drużyna pochodzi – mówi w oficjalnym komunikacie artysta.

Koszulki będą dostępne 19-marca (wczoraj) przez aplikację NBA Connected, 21 marca trafią do Nike App.

Kilka słów o Pągowskim

Ukończył warszawską Akademię Sztuk Pięknych. Nie mógł być nikim innym niż artystą, bo jego rodzice nimi byli – jego ojciec to jeden z twórców polskiej szkoły plakatu (Henryk Tomaszewski), matka – Teresa Pągowska – malarka. Ilustracje Filipa Pągowskiego ukazywały się w The New York Times, Le Monde i The New Yorker. Słynne logo PLAY wspomnianego wcześniej Comme des Garcons powstało w roku 2002 we współpracy z japońskim butikiem. Pągowski związany jest także z UEG Michała Łojewskiego.