A wiesz, kto jest królem wioski?
Nike.
Serio. Na szczycie, wsród bogatych władców w kategorii apparel, tym który radzi sobie najlepiej jest Bogini Zwycięstwa. Ten news pojawił się na portalach biznesowych typu Forbes czy Business Insider już kilka dni temu. Warto więc wspomnieć i o tym fakcie.
Nike w tym momencie jest wyceniona na 32 miliardy dolarów, zaraz za Nike znajduje się H&M z 19 miliardami. Podium zamyka Zara z 14,4 miliarda dolarów wartości. Następnie są Louis Vuitton (13 miliardów) adidas (10 miliardów), Uniqlo (9,6 miliarda), Hermes (8,3), Rolex (7), Gucci (6,8), Cartier (6,7).
Ranking przygotowuje firma Brand Finnance, a pod uwagę brane są takie rzeczy jak sprzedaż, udział w rynku, reputację, inwestycje, satysfakcję pracowników. I teraz ciekawostka – na liście globalnej Nike jest na miejscu 28 – z wzrostem z 29, adidas zajmuje miejsce 138 z awansem ze 189. Pierwsze trzy miejsca to Google, Apple, Amazon.