Czy komukolwiek z gigantów drżą nogi? Chyba nie, na pewno nie drżą łyżwie z Oregonu, ale kto wie co myśli cała reszta. Dacie wiarę, że Skechers w USA jest takie hot jak pupa (bardzo ładne słowo) Jennifer Lopez?
Znacie markę? Może coś tam kiedyś słyszeliście, ale raczej ie jest to Wasz pierwszy, drugi, trzeci, a nawet czwarty wybór jak szukacie kicksów.
I tak samo jak Skechers jest jedną z najbardziej hot marek, tak jest też jedną z najbardziej niedocenianych. Analitycy w magazynach finansowych piszą, że Skechers jest lepszą marką niż sądzi ulica. Sprzedaż Skechers w 2014 roku sięgnęła 2,4 miliarda dolarów, a to wynik dwukrotnie lepszy niż rok wcześniej. Inni analitycy wierzą, że Skechers może stać się nawet drugą najbardziej popularną marką kicksową w USA, zaraz za Nike.
Do tej pory Skechers był znany z tego, że robił tanie wersje butów konkurencji. Znaczy w prostych słowach – brali wzór, pozbywali się brandingu i lecieli z koksem. Teraz Skechers zaczęło zwracać uwagę na estetykę własnego buta i jego wykonanie czy jakość materiałów. Marka szuka też swojego stylu.
Nie jestem w stanie tego sprawdzić, ale ci dziennikarze, którzy mają dostęp do źródeł w środku firmy twierdzą, że znacząco zmieniła się produkcja, dystrybucja, a także cała strategia marketingowa marki. W szeregach Skechers pojawiła się Demi Lovato, która ma za zadanie promować linie dla dzieci. Pojawiły się także buty do golfa, które promuje profesjonalny golfista Matt Kuchar.
Linia athletic ma znacząco wstrząsnąć rynkiem w najbliższych pięciu latach. Plany są więc ambitne, ale badania wśród milenials pokazują, że ta grupa (a to jest właśnie grupa docelowa Skechers) wierzy w aktywność fizyczną i to, że jest konieczna. Zobaczymy co z tego wyjdzie, bo w tym momencie na drugim miejscu wśród marek jest Under Armou
, który wspiął się tam przecież niedawno, a oni także mają ambitne plany.
No ogólnie ostatnio byłem w Krakowie i dużo obcokrajowców starszych (emeryci) właśnie w Skechers chodziła i tak patrzyłem na jedną grupkę (z 20 osób) ,a tam wszyscy w Skechers 😉